Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

bensinskalle skrev:
StigA57 skrev:
gnestakalle skrev:Det skall kunna gå att få på en vanlig hylsa, det kan dock vara mycket svårt att komma åt utan att ta bort en del slangar. Observera att det är tempgivare som sitter under och mellan 2:ans och 3:ans insug och har 2 kontaktstift som är systemets tempsensor.

Prova även att koppla bort syresensorn (Lambdan) och se om det gör någon skillnad.

Mvh GK
Tackar för svaret!
Ska prova få lös tempgivaren. Angående syresensorn så finns det ingen Lambda på den (finns ej på 23F - a motorerna) ej heller någon diagnos dosa..
Har du en F så ska du ha lambdasond. Finns b230G som har avgastemperaturgivare istället, gjorda för blyad bensin.

Finns även b204E och b230ET ( turbo ) utan lambdasond, men inte vanlig b230.
Var sitter givaren som ska kopplas lös?

/Stig
Hej igen

Jag har hittat felet det var bakre pumpen i tanken, hittade detta då jag lossade lite på bränsleröret det byggde tryck men ack så fjuttigt med bensin, och det var ca 20 liter i tanken läste att den bakre pumpen måste funka för pumpa bränsle då det är mindre än halv tank. Men nu går den som en klocka, tack än en gång och till er som hjälpt mig.
"Må livets alla trafikljus lysa gröna för er!" :)

/Stig

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]