Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!
Här är svaret från Biltema efter påpekan om felaktig bakljus.
Om varan är felplockad, felpackad eller liknande………..

Hej
Jag beklagar det inträffade, vad som blivit fel i detta fall kan jag inte svara på utan att kontrollera lyktan. När du märke att denna inte direkt passade skulle denna reklamerats, du behöver inte på något vis ändra på utförandet när du monterar dessa om allt var ok. Om varan är felplockad, felpackad eller liknande kan man inte svara på utan att få in denna. Tillverkaren av dessa gör lyktor som monteras original på ett antal bilmodeller, och vi har tidigare inte haft några som helst problem med dessa. Det enda som kunnat förhindra den tid du lagt på detta vore att du direkt reklamerade denna så att du kunde få rätt vara. Återigen beklagar jag det inträffade.
Med vänlig hälsning,
Biltema

Återstår att se om fel kvarstår.

Lennart 960
av Ruben
jag litar inte på biltema, enligt dom så är det samma blink/positions ljus fram på 760-88 som 940-92, det passar nada. detta är bara ett exempel på fel hos biltema.
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Inte ens när biltema var ett postorder företag hjälpte det att reklamera, dom har mängder av anmälningar på ARN, och även varit med på plus (sverker på tv 1) a,n,g glödlampor, jag anser att företaget är mycket oseriöst och behandlar kunder med problem på ett sätt som inte är att kunden har rätt, dom säljer skit och tar inget ansvar, väntar bara på att broms-problem med deras delar skapar en olycka, då vill jag höra deras förklaring. Men som jag sagt förut köp inte av dom, använd volvo eller skruvat.se.
av Cicaro
Biltema är som det mesta annat, man får välja vad man handlar där eftersom man kan inte förvänta sig att det är "orginal"delar med 100% passform om man inte betalar för det. Vissa saker tvekar jag inte en sekund att köpa på biltema(Förbrukningsvaror såsom lampor, spolarvätska, oljor, belägg), emedan andra saker skyr jag som elden(filter, packningar osv)...

Är som med ikeas fyndhörna, fungerar utmärkt om man inte har tummen i handen och har tiden/orken att modifiera så det passar, vill man ha snap-in passform är det orginal som gäller.

Hej. Dags för besiktning på min 940 s&[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]