Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Sjöblom!
Kontrollera felkoder idag, fortfarande ingenting.. Bytte tändspole, ingen skillnad, hade rätt spänning fram till tändspolen.
Ska testa byta fördelar lock och rotor imorn!
av Sjöblom!
Uppdatering...

Har nu bytt, fördelare,rotor, styrbox,tändmodul, tändspole men fortfarande inget liv!

Startar somsagt inte på startgas, bogserar man igång så har han jämn tomgång men skjuter jävel och möar o har sig när man gasar. Går att pumpgasa till några tusen varv men går inte köra.

Ska kolla så att kammen står rätt mot remhjulet imorn.. Måste man tabort remhjulet då? Det eller dåligt komp är min sista gissning!

av Pallekuling
Vet inte om motorerna ser lika dana ut, men hade en 740gle-87 som bar sig åt så. Efter flera dagars letande, så hittade vi en slang som lossat under insuget(har för mig det va där den satt) Ett helvete o se och komma åt. När man väl fick start på bilen, så sköt den och förde ett herrans liv. Satte tillbaks denna slang som hade lossat och problemet va löst
av Sjöblom!
Tillbaka på ruta ett tror jag, bytte tändlägesgivaren idag utan framgång. Tog då loss spridarbryggan och märker att han dimmar inte igenom, byter box igen och då dimmar han bensin.. byter tillbaks till min, han slutar dimma. Satte i min box i polarens bil, då starta den i hans. Sätter i boxen i min bil igen, då dimmar den helt plötsligt och bilen startar lite utan att spridarbryggan var i!

Luftar ur nu och hoppas att fanskapet är redigt sur bara, tror att det kan vara dålig jord/glapp nånstans ev.?
Användarvisningsbild
av bobcat
Sjöblom! skrev:Uppdatering...

Har nu bytt, fördelare,rotor, styrbox,tändmodul, tändspole men fortfarande inget liv!

Startar somsagt inte på startgas, bogserar man igång så har han jämn tomgång men skjuter jävel och möar o har sig när man gasar. Går att pumpgasa till några tusen varv men går inte köra.

Ska kolla så att kammen står rätt mot remhjulet imorn.. Måste man tabort remhjulet då? Det eller dåligt komp är min sista gissning!

Vad betyder möa ?
av Sjöblom!
Nu ligger läget till såhär att när jag lyfter ur fuelrailen, så startar bilen direkt i några sekunder för att sedan dö, ibland går den varva till några tusen varv o var igång i 10-15sek som längst utan fuelrailen i. MEN!
såfort jag stoppar i spridarna i insuget igen, då stendör fanskapet och den startar inte på startgas ens?
Vafan kan det vara, slutar spridarna öppna när man stoppar ner dem igen? och bilen är så sur så den går på bensin som ligger i vevhuset?

Tändningsgivaren byttes idag med..

Blir helt tokig av det här!
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]