Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

BamZe84 skrev:HAHA jag gillar de du gör, jag är likadan " Jag provade att byta plats på dem, i hopp om att jag kanske hade satt kontakten fel. Men sen när jag vred på tänningen så började det spraka och osa om kontakten... Det var ju inget bra tecken, så jag bytte tillbaka ??:-/ " Haha Learn by doing :)
haha... jag brukar annars va rätt försiktig med elektronik grejerna.Fel kabel på fel plats brukar ju oftast resultera i katastrof, det har jag goda erfarenheter av sen tidigare. Men den här gången såg det ju bara så frestande ut. Om inte tempgivaren var trasig innan så är den ju garanterat det nu. :D
Senast redigerad av 1 Holken, redigerad totalt 0 gånger.
sidhabo skrev:Tempgivaren , mät den. På 88 och äldre med LH2.2 mätar du mellan stiften. Och det är den bakre givaren, likadan kontakt som på spridarna.

Det är den bakre med platta stift. Den främre med runda stift är till tempmätaren i instrumentet.

+20º = 2500 Ohm
+80º = 300 Ohm
+/- 10% eller så

Tempgivaren skiljer, lite inte på färgen på den. Mät gärna. LH2.2 har ett motstånd mellan stiften, ingen kontakt med jord. 2.4 har två motstånd, mellan varje stift och jord

Tror du har 2.4 på din "nya" motor ... eller inte ha ha ha :oops:
Ska testa och mäta upp tempgivarna, såg i reparationshandboken hur man skulle göra. På min har den främre platta stift och den bakre runda. Nu menar jag främre - mot grillen alltså.

Hursomhelst så verkar det vara tempgivaren som spökar, det är den enda felkoden jag får plus att den styr en del av bränslesystemet. Men om den inte är trasig vad kan det då vara för fel? Jordfel?
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]