Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

emwtur skrev:kan vara svårt att se resterna av den :-)
min ena sköld är ca 10 cm rätt över .....
resten har rostat bort - eller den som jag inte bytt iallafall !
/emwtur
Hehe jo jag vet hur sköldarna sett ut på andra bilar jag haft =) men denna va rätt fräsh, men givetvis skall detta kollas upp :-)-)
Felet åtgärdat, plockade ner hela skivan idag igen och ser omedelbart vad felet är, hade satt den ena fjädern som sitter vid expandern i fel hål, vilket gjorde att fjädern skrapade emot navet/axeln.

Tack för alla tips!
vad skönt att det var så enkelt. annars kan man ju få massa roliga fel på dessa gamla bilar, som på min te,x har ett konstigt ljud från bakvagnen. och det har inte med bromsar och göra, för jag har kollat upp allt noga inget som är fel. jag hade även funderingar på hjullager men icke, en bilmek som jobbat med volvo bilar sen 30 år tillbaka har lyssnat på axeln upphöjd på lift och han kan inte höra nåt fel från bakaxeln, inga lager, olja finns i axeln, kardan och knutkors är hela, han har gått igenom hela drivlinan men kan inte hitta nåt som är fel.. väldigt roligt detta :D
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]