Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Banck
Vovlo_Henrik skrev:Jag TROR det är 3 modeller på infästningar i framvagnsbalken, 8v, 16v och D24 :-)-)
detta betyder då att om jag tar en framvagnsbalk med motorfästen ifrån en typ b230f som är vanligast så passar min nya motor där?
av Banck
Har en ny fråga nu:P
boxarna till min b234f är vad jag förstått sk, guldboxar=chippade. är det samma boxar som passar till min nya motor b230fk eller är det helt andra modeller?
av volvo944gl
Nej det skall vara samma modeller. har du båda boxarna + chipp o ca 1 bar i ladd sen så borde du få ut rätt bra kraft :)
B234 Har egna boxar, en för 159HK och en för den senare 155HK, du bör ha boxar som inte varit inkopplade i en bil med larm då det kan finnas en startspärr i boxen beroende på vilken typ av larm som varit monterat :wink: Har ej testat att köra med andra boxar på en B234 än orginal så den frågan kan jag inte hjälpa dig med, bilen kommer troligen funka men inte optimalt :-)-)
Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]