Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Mätte upp spänningen fram till spridarna igen nu med tändningen på.

*Mellan grön kabel och jord: Batterispänning
*Mellan grå kabel och jord: ca 0,3 V

Samma mätvärden i varje kontakt. Låter mätvärdena mellan de olika kablarna och jord rätt? Eller ska man kunna mäta upp batterispänning mellan grå kabel och jord också?
Läste i ett annat inlägg att om man har 0 V mellan grå kabel (i spridarkontakterna alltså) och jord så är det kortslutning med jord nånstans eller fel i styrenheten (I detta fallet var det visserligen tal om en 740 -90). Resistansmätte mellan grå kabel och jord o fick iaf fram fyra-femhundra ohm o de e väl inte direkt kortslutning? Men som tidigare nämnt så hade jag nära på 0 V mellan grå kabel och jord =/ Någon som är hemma på området? Kan styrenheten ha sagt upp sej?
Mätte spänningen fram till spridarna en gång till nu. O den här gången så jämförde ja även med morfars 940 ltt. Samma mätvärden mellan respektive kablar som på min bil. O tändstiften har som sagt olika färg på avlagringarna på min bil. Är de nåt trassel me själva spridarna då lr ?:-/ ? Hjälp!
Provkörde spridarna i startläget nu o tappade upp bränslet i varsin behållare. Måhända att de kom lite mer bränsle i ettan o fyran än va de gjorde i tvåan o trean men ingen stor skillnad. Kan de om nåt står snett till visa ganska jämnt på tomgången även om de diffar desto mer på högre varv ?:-/ ? Ja lyckas heller inte identifiera symptomen på mitt nr. 3 stift med någon bild :( mörkbrun isolatorfot och vit elektrod ?:-/ Nån som har nåt förslag om nåt så säg de!!
En fråga om rostlagning

Hej. Finns många olika varianter och lö[…]

Känns som en tveksam metod, att lossa på[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänk[…]

Rent bedrägeri skulle jag kalla det Generell[…]