Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MoteX740
Aldrig Biltematändkablar! Fan köppte det till min B20 ja har i båten en gång, Aldrig mer säger jag ! den stannade och den orkade inget och den startade bara när den själv ville, Satte tillbaks orginalkablarna från Liljeholmens kabelfabrik och sen gick den som en drömm!
Fan dom satt ju inte ens på stiftet! bara glappade lite löst runt..

Tror det är dom som är lite av ditt fel där!
Användarvisningsbild
av PelleH
Hittade nog ett av felen. Hallgivaren igen. Men den går fasen inte rent. Några förslag? Börjar gå i tankarna om en stor jäfla Molotovcocktail :D :D
Användarvisningsbild
av sidhabo
PelleH skrev:Hittade nog ett av felen. Hallgivaren igen. Men den går fasen inte rent. Några förslag? Börjar gå i tankarna om en stor jäfla Molotovcocktail :D :D
Ok var ju gött ifall hallgivaren fick den att gå bättre. Nu har du ju bytt en del annat .. tändstift, kablar,LMM ...
Om man har problem så är ju det mest uppenbara att kolla sånt som man ändrat/bytt ut. Det är ju inte helt ovanligt att man byter in ett nytt fel när man försöker fixa det första felet. Har du kvar de gamla stiften t.ex ? Prova byt tillbaka. Gamla tändkablarna ... samma där.
Hur går bilen nu då ? Ok, vid kallstart men ej vid varm ? Det kan ju vara ett helt nytt fel du har nu ...
Användarvisningsbild
av MoteX740
JA skulle som sakt kolla Biltemakablarna .... inte att lita på alls!

Sen, har du sattit kablarna rätt?

1-3-4-2 ska dom sitta
av kudden
Det var ett tag sen jag skrev nåt i detta forumet men en sak vet jag och har erfarenhet ifrån är att tänddelar från biltema skall du inte köpa.Inte ens equim tändstift som jag gjorde en gång.Fick byta direkt.Köp originaldelar som inte är dyrare direkt.Man tror att tändstift och tändkablar är samma vad man än köper dom men så är det inte.Endast stift från volvo eller NGK gäller.Att du satt kablarna rätt måste man ju utgå ifrån.Man byter ju en och en.Försök att låna en lambasond från nån skrot och kolla också.Ryckig gång beror ju oftast på att bensin/luft inte stämmer.Sedan hade jag ung.samma problem som du att inte motorn startade.Det var faktiskt batteriet som var kasst.Det drog runt men gav inte tillräckligt med ampere för att starta den.Kolla också jordningen till batteriet.Koppla en startkabel från jord från batteriet till jord i bilen och se om det blir bättre.
Användarvisningsbild
av MoteX740
jag har också dåliga erfarenheter av biltema tändkablar och stift, startade knappt och gick mycket ojämt ..
Användarvisningsbild
av PelleH
Ska nog testa o byta med en polare o se om de hjälper. kan man sätta tändkablarna fel så att den startar? gjorde fel förut o den startadfe absolut inte då :) lambasonden kan ju vara värt o kolla upp. ja de blir till garaget dåman får tid. återkommer med resultaten :)
Användarvisningsbild
av MoteX740
om du sätter 1342 i den ordningen från vänster så har jag för mig den Puffar och pangar, men går. om du har en motor med fördelaren bak på kammen. så ska dom sitta från vänster (om du står och tittar på tändstiften så börja på den närmst dig och bortåt) sätt 4-3-1-2 så blir det rätt :)

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]