Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

F_Klaesson skrev:Har nu gjort mätningen och värderna stämmer med guiden. Märkte också idag att när bilen är kall så startar den och går bra men när den gått ungefär 5min kanske alltså blivit lite varm så börjar den frusta och kväva sig.
Vilket värde fick du mellan stift 2 & 3 med tändningen på?
F_Klaesson skrev:Jag fick då 1,45 volt.
Spänningen ska ligga inom ramen 1,35 till 1,42 volt. Skulle nog göra en reklamation av LMM om jag var i dina skor... :wink:
undrar om den tar lite tjyv luft via en spridare det sitter gummi ringar som ska täta kolla det spruta lite startgas på dom om motorn varvartill = läckage... sånt hände för mig . fick byta gummiringarna på min motor funkar perfa nu har en v6 760 1989
Fick idag min lmm en -016 bosch orginal bytte denna och även temp givaren till motorstyrningen. Den gick perfekt tills den började bli varm då började det igen den tappar kraften men ibland om man e riktigt envis på gasen så släpper det och han går på riktigt bra men det återkommer hela tiden när den är varm låter som han kväver sig.

Har kollat efter tjuvluft i hela motorrummet med startgas.
Bränslefiltret bytte jag för mindre änn ett år sen volvo orginal.
Kollade mina felkoder har inga just nu. Styrdatorn rensades när jag bytte lmm.
Har du kollat om du har några felkoder?
Sorry såg inte sista raden i föregående inlägg.
Har nu antagligen funnit felet det sitter i lambdan den är en biltema det är felet nej men den räknar helt enkelt fel för drar ja ut den och kör utan så går bilen bättre i linka hem läge änn med den i. Så blir till att slänga ut bilteman och in med en bosch.

Notering min uppfattning genom dessa problem är att biltema är skit iaf dessa delar som LMM och LAMBDA för det är båda dom som orsakat dessa fel verkar det som så aldrig mer biltema till elektroniken för mig.

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]