Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
mackank skrev:Tja. Jag fastnade lite för den här tråden eftersom jag också har problem med klimatanläggningen. Den började varna för fel i systemet efter det att jag rekondat bilen invändigt.
Tänkte läsa av felkoder som det beskrivs här ovan, bara jag får tid. Vart vart hittar jag sen en lista där det står förklaringar till dom olika "koderna" ? Jag har en 940 från 92.
En samlad information på svenska har du om felkoder i Informationstråden längs upp i detta forum.
av dalldall
hur kyler den? en fungerande ecc går på o av hela tiden! prova i ett varmgarage,full kyla på, efter ca en minut skall du ha 17 grader vid luftutsläpp!
av mackank
Hade in den på jobbet i dag och jag gjorde inget åt ecc men nu fungerar den iaf klockrent.
Men tack för tipsen ifall felet kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
av MartinS
En väldigt gammal tråd, men jag försöker läsa ut ECC-koder ur min s90-98, men det kommer inga efter att jag följt alla instruktioner och sedan trycker in/ut AC-knappen. Visst bör man få 1-1-1 om det inte finns några koder? Förslag?
Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]

Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]