Jocke S. skrev:anp skrev:Tomas88 skrev:Okej det låter som att Biltemas tändkabler kanske inte är så dåliga.
Tror att det lätt blir så att om man köpt Biltemaprylar som inte fungerar eller man kanske monterat fel så säger man att "ja det är jäkla Biltema-skit"
Men har man köpt dem på Volvo och samma sak händer så har man kanske bara haft otur.
Det finns ju också en politiskt korrekt åsikt i frågan, för eller emot Biltema...
Biltemas tändkablar har jag inte haft problem med, tändstift avstår jag dock från att köpa där.
Olja och filter har fungerat utmärkt på många bilar i snart 20 År, skulle filtret var så uselt som ofta beskrivs borde även jag ha noterat detta någon gång.
Ang. Biltemas oljefilter... Det går ju ett rykte att backventilen i deras filter inte funkar (om det ens finns)!? Detta ska alltså resultera i att oljelampan lyser en stund efter start...tills filtret fyllts med olja igen! Stämmer detta?
Rykten påstår mycket...
Jag har aldrig upplevt/tänkt på det du skriver, på någon av de bilar jag brukat biltemas oljefilter på. Annat än vid olje och filterbyte, men resultatet borde ju vara detsamma oavsett vilket namn som står tryckt på filtret?
För att bryta in en annan debatt och rykte i tråden kan ju etanolen nämnas.
Om ryktena om biltemas dåliga oljefilter och etanolens skadliga påverkan på bensinmotorer skulle stämma, så skulle få äldre bilar vara i trafik idag...
Absolut ingen av mina bilar då de brukas med både och :-O)