Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nohlin
Jag undrar om det kanske finns nån kille här inne som bor i göteborg som har sån där mätutrustning som skulle kunna hjälpa mig mäta ? :oops: Skulle va guld värt

Tackar på förhand
av SMF
Fick du nån ordning på grejjerna då? jag sitter i samma sits med ungefär samma avgasvärden som du med min 740 -90 B230F så det vore kul o höra om/hur det löste sig
Användarvisningsbild
av Rookkeer
nohlin skrev:Hej!

Eftersom jag köpte bilen för en spottstyver (8 000 SEK)
ursäkt att jag kappar denna tråd lite men jag vart så fundersam betala 8000 för en 90 är mycke pengar tycker jag, desutom så säger dom att man får vad man betalar för.

Är inte berädd att hålla med jag köpte min 745 -91 för 300kr

och jag har inte fått byta några dyra grejor efter som att det finns billiga saker att få tag på¨beg och nytt
av anp
Tomas88 skrev:Okej det låter som att Biltemas tändkabler kanske inte är så dåliga.
Tror att det lätt blir så att om man köpt Biltemaprylar som inte fungerar eller man kanske monterat fel så säger man att "ja det är jäkla Biltema-skit"
Men har man köpt dem på Volvo och samma sak händer så har man kanske bara haft otur.
Det finns ju också en politiskt korrekt åsikt i frågan, för eller emot Biltema...

Biltemas tändkablar har jag inte haft problem med, tändstift avstår jag dock från att köpa där.
Olja och filter har fungerat utmärkt på många bilar i snart 20 År, skulle filtret var så uselt som ofta beskrivs borde även jag ha noterat detta någon gång.
av dalldall
biltema har både bra o dåliga grejor, sen e det upp till var o en om det e bra eller dålig kvalitet! men att lämna in sin bil på märkesverkstad o betala mellan 100-200 kr litern för"märkesolja" är helt sjukt!! men hur gick det med bilen????
Användarvisningsbild
av Jocke S.
anp skrev:
Tomas88 skrev:Okej det låter som att Biltemas tändkabler kanske inte är så dåliga.
Tror att det lätt blir så att om man köpt Biltemaprylar som inte fungerar eller man kanske monterat fel så säger man att "ja det är jäkla Biltema-skit"
Men har man köpt dem på Volvo och samma sak händer så har man kanske bara haft otur.
Det finns ju också en politiskt korrekt åsikt i frågan, för eller emot Biltema...

Biltemas tändkablar har jag inte haft problem med, tändstift avstår jag dock från att köpa där.
Olja och filter har fungerat utmärkt på många bilar i snart 20 År, skulle filtret var så uselt som ofta beskrivs borde även jag ha noterat detta någon gång.
Ang. Biltemas oljefilter... Det går ju ett rykte att backventilen i deras filter inte funkar (om det ens finns)!? Detta ska alltså resultera i att oljelampan lyser en stund efter start...tills filtret fyllts med olja igen! Stämmer detta?
av anp
Jocke S. skrev:
anp skrev:

Ang. Biltemas oljefilter... Det går ju ett rykte att backventilen i deras filter inte funkar (om det ens finns)!? Detta ska alltså resultera i att oljelampan lyser en stund efter start...tills filtret fyllts med olja igen! Stämmer detta?
Rykten påstår mycket...

Jag har aldrig upplevt/tänkt på det du skriver, på någon av de bilar jag brukat biltemas oljefilter på. Annat än vid olje och filterbyte, men resultatet borde ju vara detsamma oavsett vilket namn som står tryckt på filtret?

För att bryta in en annan debatt och rykte i tråden kan ju etanolen nämnas.
Om ryktena om biltemas dåliga oljefilter och etanolens skadliga påverkan på bensinmotorer skulle stämma, så skulle få äldre bilar vara i trafik idag...

Absolut ingen av mina bilar då de brukas med både och :-O)
Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]