Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av BHE
Tack för snabbt svar. Ser att satsen på 940:n spänner mellan årsm 91-97. Är det något som gör att den inte passar på sista årsm, -98?
Användarvisningsbild
av White
Nej, passar även på -98! Var bara det att uppgifterna hämtades direkt ur Volvos tillbehörskatalog -97.

Ändrade i förra inlägget så inget blir oklart!

Står även att denna sats inte går att montera på vagnar med automatlåda! Detta går, men
är troligen en gardering av Volvo pga nybilsgaranti, då en automatlåda är optimerad för just
ett specifikt vridmoment. Frångår man det vridmomentet blir bl.a stallvarv inte som
specificerats från tillverkaren. Jag tror det är därför som Volvo skrivit så.
av BHE
...hmm. Måste väl bara vara eftermonteringen som inte "rekommenderas" till automat. Det fanns ju i många fabrikslevererade kärror på 90-talet. Kan det ha varit någon skillnad på automatlådorna?
Användarvisningsbild
av White
Jag tror snarare att det har med garantier och att specifikationerna på lådans "beteende" ändras att göra. Sedan har jag läst i
någon katalog att "satsen inte får monteras i bilar vars automatlåda har lockup", om det nu kan ha någon betydelse...
av BHE
Bara till att börja leta en sats.

Tack för bra info o kunskapsdelning.

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]

Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels a[…]

Läckage koppling v70 II

Hej på er! Har precis lyckats lokalisera en[…]

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]