- tis 05 feb 2008, 09:27
Hej igen!
Är helt med på ditt resonemang DDD att avkokningen till Immobilizern sitter i nyckeln och att det räcker med originalnyckel för att starta bilen. Är larmet avstängt då finns inget problem om man har rätta nycken till bilen.
Men mitt fall där dosan spökade forcerade jag startspärren så som jag skrev tidigare. Samma problem som Ruger1 med sin –97:a som öppnade tråden. I hans fall så är problemet att dessa magiska 5 sek har gått och att det saknas en fungerande larm dosa för att aktivera / avaktivera larmet på nytt.
En fråga?
Kan man i detta läge som Ruger1 befinner sig i göra en programmering av en ny fjärkontroll själv enligt instruktionsboken? Om inte. Kan Volvo göra det?
Är det inte så att har larmet gått så blockeras vissa styrkretsar i databoxen efter dessa magiska 5 sek. och gör bilen obrukbar.
Har jag fel, så rätta mig och du får gärna eller någon annan berätta lite mer om hur larmet kontra Immobilizer funktion i bilen.
På 960 kom Immobilizern som standard –96 och 940 som standard –97 tillval på 940 –96.
Lennart 960
S80 -05 2,5T aut Four-C Business ++ 21 000 mil
XC90 -05 2,5T 26 000 mil
PPC läsare
Nacka