- fre 23 feb 2007, 13:39
Jag vet att det är skruvarna till bromsoket man får med när man köper en bromsskiva på Volvo. Dessa skruvar får man med därför att de måste lossas när man byter skivan. På gängorna på dessa skruvar finns ett rött färgfält. Detta är gänglåsning, och den förbrukas när man drar loss skruven. Därför får man med nya bultar.
Siros_740GLT skrev:Utan att ha mätt på bultarna så skulle jag gissa på m8 - m10 X 25 ungefär. //Siros
Arne skrev:Skruvarna som följer med är de som håller skivan på plats mot navet, en skruv till vardera skiva. De har inget med oken att göra.Okej, vi säger såhär då. Vad är det för gänga på styrskruven till bromsskivan? Är de M5 eller kanske M6? Definitivt inte M8-M10.
Jag vet att det är skruvarna till bromsoket man får med när man köper en bromsskiva på Volvo. Dessa skruvar får man med därför att de måste lossas när man byter skivan. På gängorna på dessa skruvar finns ett rött färgfält. Detta är gänglåsning, och den förbrukas när man drar loss skruven. Därför får man med nya bultar.
- By KnotVillage