Hej!
Tack!
Jo, lambdan sitter i sedan en tid, det sitter en stump rör på turbon, med sonden i. Efter den har den ingen avgassystem, men det ska väl inte ha betydelse?
Jag har försökt söka efter tjuvluft, men jag tycker inte den reagerar på startgas att tala om alls.
Jag har nollat koderna, batteriet är avtaget när jag inte mekar, så den är nollad varje gång.
Drar jag ur sladden till luftmassemätaren, när bilen är igång, stendör den.
Bra tips med intercoolern, det ska jag kolla, har inte felsökt där.
Nu när jag tänker mer, så sitter det en "moj" med kontakt på, på slangen mellan luftmassemätaren och turbon.
Från den går den en slang till något, kanske EGR? Får kolla mer, kom precis på den.
På den andra 940 bilen jag har, sitter ingen sådan.
Vad är det till? Kan man bara plugga? Känns kanske som trädgårdsslang är lite sådär... (den är naturligtvis på nu).
20171024_125914.jpg (126.66 KiB) Visad 1123 gånger
Turbon är inte ny på något vis, det är svårt att veta om den är slut. Den låter ok, ingen skillnad mellan den och den andra bilen.
Gjorde ett kompressionsprov igår, 13-13.5, rakt över. Känns ok.
Ska leta mer tjuvluft.
Idag startade jag den och skulle bara köra ur den ur verkstaden, behöver jobba också, då gick den illa igen.
Behövde stänga av den och sedan startade den inte alls igen. Troligen helt nersurad.
En annan sak som slår mig nu är det här med kallstart. Jag antar att den har en sådan funktion? Den har ingen extra spridare eller så, men den bör väl få fetare blandning i kyla?
Om det styrs via boxen, så ska väl den få en signal från en givare?
Temperaturgivaren i toppen är inte inkopplad, det är väl inte den som ger?
För det är väl detta som är tempgivare?
20171024_125420.jpg (206.47 KiB) Visad 1124 gånger
Mvh Alex