- ons 21 dec 2016, 08:35
#1134174
Problemet är vid körning på vintern och korta sträckor, då hinner dom inte "värmas upp" ordentligt och då läggs "lager på lager" och dom blir mörkare och det kan bli överslag vid belastning. Det var inte helt fel med dom blästerapparater som fanns på verkstäder och bensinstationer "förr i tiden". På denna bild är det bara 3 st som är "Good" och dom bruna kommer längre ner, omking "Cold or Rich" och "Ok". Ska försöka hitta "källan" till denna bild, det satt sådana här och liknande bilder på verkstäder och mackar när jag började med bilar på -60-talet
macon skrev:Ja tändstiften kollade jag på mina häromdagen då jag bytte kam och jag kunde inte se något konstigt med dem. De såg "oboy"-färgade ut :)I min värld är"oboyfärgade" inte helt Ok möjligtvis ljusbruna eller gulfärgade. Hittade en lista, tyvärr svår att läsa och suddig
Problemet är vid körning på vintern och korta sträckor, då hinner dom inte "värmas upp" ordentligt och då läggs "lager på lager" och dom blir mörkare och det kan bli överslag vid belastning. Det var inte helt fel med dom blästerapparater som fanns på verkstäder och bensinstationer "förr i tiden". På denna bild är det bara 3 st som är "Good" och dom bruna kommer längre ner, omking "Cold or Rich" och "Ok". Ska försöka hitta "källan" till denna bild, det satt sådana här och liknande bilder på verkstäder och mackar när jag började med bilar på -60-talet
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V