Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Maacke
Hmm, har satt relät i elcentralen, men tänke ju använda hela elhärvan från -83an, då 740in inte har någo fördragna kablar för de satt m47 å sug diesel som jag tänkt ersätta med en tdic i och byta till m46 då, har ju all el och växellådan ur 83an, allt kopplat och ström fram till relät men de vill inte fungera, kan de va den där momentbägränsaren som spökar?
Relät har dessutom bara 4 stift.
Bilagor
1436550824735.jpg
1436550824735.jpg (1.85 MiB) Visad 206 gånger
Användarvisningsbild
av lennarte
Det bör sitta fördraget kablar fram till reläplatsen i elcentralen, då är det fördraget till lampan också. Om det är så så kan du inte använda det blå relät. Om du ska använda det blå relät, får du använda flatstift hannar att sticka i vid reläplatsen och koppla relät med kabelstumpar och lägga det vid sidan om. Och koppla elhärvan från od-lådan till befintlig kabelhärva, om det finns en sådan. Jag ör ganska säker på att Volvo hade bara en kabelhärva till alla modeller redan på "den tiden"

Mvh
Lennart
av Maacke
Hade inga fördragna kablar alls så därför tar jag elen ur 760in för de, fick overdriven att hoppa i nu iallafall de va jag som klåpade, jordar växellådan med startkablar eftersom jag ännu inte har den i bilen,men hade jorden på spakstället men flyttade den nu till kåpan och det börja fungera, allt utom lampan.
Glömde dock att kolla så det fanns någon lampa i instrumenthuset så ska kolla de.
Relät låter lite illa ibland när man knäpper i od, va kan de bero på, dålig kontakt eller är relät slitet?

Nu har bilen börjat rulla i sin vardagliga an[…]

https://youtube.com/shorts/pEjxtQsqqjI?is=eghLqGTZ[…]

Ser så här

Däckdimension

Ska du ha så mycket gummi som möjligt […]