Stort tack för alla svar, det är alltså precis som jag misstänkte, 16v har en speciell kanske inte generator, men åtminstone en annan remskiva som är längre, och det är den jag behöver få tag i, jag har en generator från en 8v men som ni båda säger så passar den inte utan modifikationer, jag kan gärna tänka mig en "tattar" - lösning bara det funkar så länge. Stort tack både Smurfen740 och Lennarte, den här bilen har inte AC (tror jag) men allt annat är ihopklumpat på vänster sida, trångt och jävligt så det förslår men just runt generatorn rätt så generöst, för min del blir det nog en nödlösning tills jag fått tag i en 100 amp x70 generator o byta remskiva på, sen får resten lösas med vilja våld och nya fästen. Eller om jag bygger om till ribbrem överlag men det känns onödigt.
Men en fundering bara, om man tar en generatorrem från 8v, ska man då dra den från yttre remskivan på fläkten och bara upp till generatorn eller ska man svänga den runt servopumpen också?
Återigen stort tack, blir till att samla ihop några långa bultar, brickor och muttrar så jag kan lina upp remskivorna så remfan slipper fara av så fort man tänker på omkörning.

-)