- mån 13 okt 2014, 20:06
Detta är egentligen inte något problem för mig. Som jag skrev i första inlägget så startar bilen och går helt okej. Men jag har inte kunnat släppa tanken på om pumparna skall gå eller inte, därför finns denna tråd. Det skulle vara intressant att veta varför det är olika på olika bilar. Det är bättre att fråga och vara dum i fem minuter än att inte fråga och vara dum resten av livet. Kanske man hålls för dum lite längre på ett forum, men det gör inget.
MVH: Johannes
NilsO skrev:Och sen, även om det SKULLE vara så att just den funktionen gått sönder på din bil (vilket verkar väldigt, väldigt osannolikt) måste det också finnas något annat fel som gör den svårstartad. För det ska ju gå utmärkt att starta genom att sätta i nyckeln och köra på startmotorn direkt utan att slå på tändningen och vänta först. Det brukar bilar med LH 2.4 göra om allt är som det ska.Bilen har startat bättre och bättre sista halvåret, men ibland är den trögstartad (mer och mer sällan), men det kan ju vara glapp någonstans. Jag kanske inbillar mig att den fortfarande är lite trögstartad på grund av att den var det första halvåret jag använde bilen. Jag började använda bilen för snart ett år sedan, innan dess hade den stått i ca 1år utomhus med undantag för korta flytter när den stått ivägen (hos förre ägaren). Efter att jag lagade Spjällägesgivaren har bilen gått betydligt bättre.
Detta är egentligen inte något problem för mig. Som jag skrev i första inlägget så startar bilen och går helt okej. Men jag har inte kunnat släppa tanken på om pumparna skall gå eller inte, därför finns denna tråd. Det skulle vara intressant att veta varför det är olika på olika bilar. Det är bättre att fråga och vara dum i fem minuter än att inte fråga och vara dum resten av livet. Kanske man hålls för dum lite längre på ett forum, men det gör inget.
MVH: Johannes