- mån 06 okt 2014, 02:13
Jag vet inte om det är helt relaterat, men kanske kan ge någon hjälp.
Jag har en 945 -98 classic själv sedan nästan 11 år och på min så pajjade centrallåset för några år sedan och jag är lite osäker på exakt hur det yttrade sig, men har för mig att det var att det inte antingen låste eller låste upp, vill minnas att det fungerade åt ena hållet.
Efter lite felsökande kom jag på att det var switchen i förardörrens lås som talar om för centrallåset om förardörren är låst eller olåst och därmed låser eller låser upp centrallåset som var fast i ett läge och därmed gav centrallåset felaktig info om förardörrens lås.
Min lösning blev lite av en hillbilly lösning, men helt gratis och mycket enkel :D :lol: . Vad jag gjorde var att helt enkelt koppla loss kabeln bakom dörrpanelen som känner av läget på förardörrens lås, det var nämligen så fiffigt att den hade separat kabel/kontakt och drivningen av låset en annan, så det var bara att sära på en kontakt. Den enda nackdelen är att man inte kan låsa förardörren med nyckel och aktivera centrallåset (nyckel låser nu endast förardörr), men vem f-n använder nyckel när man som du och jag har larm och fjärr och det funkar ju perfekt nu :lol: .
Antar att man i mitt fall i alla fall kanske behöver byta låset för att repa felet helt seriöst om man skulle vilja det.