Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gr3ken
Kupefläkten går inte igång?
Lite när den vill, kollade säkringen det är hel!
Slagit på själva intrumentpanelen men går ändå inte igång?
Snälla hjälp
av roh66
Hej Gr3ken!

Den är säkert slut.(kolen) Lätt å byta,sitter under handskfacket. Kolla jordpunkten bakom plastkåpan
nere på höger a-stolpe innan bytet. Om du har tur så har kanske jorkabeln till kupefl. lossnat.

Mvh.R.
av Gr3ken
Snälla alla stor hjälp angående fläkten!
Jag har AC ? Kanske är det motståndet plus fläkten fattar ingeting ? lite demonterings bilder kanske lite hjälp med meckande ? tips o delar 3500 kostar det att lämna in den hos haga norra
Användarvisningsbild
av lennarte
Fläkten sitter lätt åtkomlig om du tar bort "plasten över knäna" på passagerarsidan. 3 st skruvar (jordkabeln sitter i en av dom, och kan vara lös) Det sitter bara en + kabel till fläkten, det sitter ett motstånd för dom andra hastigheterna.

Mvh
Lennart
av Gr3ken
lennarte skrev:Fläkten sitter lätt åtkomlig om du tar bort "plasten över knäna" på passagerarsidan. 3 st skruvar (jordkabeln sitter i en av dom, och kan vara lös) Det sitter bara en + kabel till fläkten, det sitter ett motstånd för dom andra hastigheterna.

Mvh
Lennart
Hej min vän tack s¨hemskt mycket men vilken motstånd hur vet jag att den finns och hur den ser ut
Användarvisningsbild
av lennarte
Fullfart på fläkten är ju utan motstånd. Kabeln kan gå via motstånden, men det går inte igenom något motstånd

Mvh
Lennart
Handskfacksdelar S40

Hade ju funkat om inte den sidan slutade på […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ja, milkostanderna drar iväg och alla som p&[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]