Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en 940 ltt, 97:a.
Till saken, spridarna vill inte öppna i bilen, har prova det mesta inom volvo konstens värld och får inte fram vad som är fel.
När jag köpte bilen var svänghjulet monterat fel, så det var de första jag åtgärdade, sen börja jag mätningen från boxen till spridarna (alla kablar är hela), har prova ohm mäta spridarna (3-4ohm) har provat dom i en annan bil också, ohm mätt spridarmotstånd (6-7ohm), har prova kasta över i princip alla saker från min i den andra 945:an och där funkar allt också, då testa jag en sug bränslebox i min bil och den gick igång en liten sväng och spridarna öppna men nu funkar inte de heller, kom fram till att bränsleboxen var trasig, bränslepumpen gick hela tiden med "gamla boxen", jag beställde en beggad och satt över mitt gamla chip i den, pga imobilizer men det funkar inte heller, spridarna öppnar inte mera oavsett box. Har nu prova köpa ett vikingchip ifall att det skulle vara så att chipet hade gett upp men det funkade inte heller.
Nu har jag börjat tappa hoppet om bilen och vet inte vad f** jag ska testa göra?!?!
Har prova ge den "nubbe" genom spridarhålen och då går bilen, men spridarna vägrar öppna, allt kablage är helt och ger tydligen rätt värden. Har hållit på testa glappa i kablar som går vid spridarna fast jag har mätt upp dom, när man glappar i brun brun jord som går upp på insuget så den inte rör i skruven (rail ur tagen skruvarna är bara nästade) så öppnar spridarna och tjuter.
Vad ska man göra i nästa steg? Jag hittar ingen lösning på mitt problem, säkert något enkelt jag bara glömt bort eller missat, snälla hjälp mej nu på traven, för jag hittar ingenstans en tråd med liknande problem.
Mvh
Tyvärr har jag provat byta spridar relä, spridarmotstånd, boxar, trigger på lådan, pumprelä, luftmassemätare och en hel drös med grejjer. Men någon måste ha en susning om vad man kan pröva göra? Har pröva koppla upp den i datorn men kommer inte in på bilen överhuvudtaget.
Brun/brun kabel på insuget går till Enginecontrol, imollizer och fuelpump i säkringsdosan och en till luftmassemätaren.
Jag har 12v i spridar kablarna, ingen av dom verkar jorda på impuls..
Någon måste ha en aning om vad man kan testa?!?!
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]