Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

sicnarf skrev:Hej Thooom! Fått igång den nu? Vad var det för fel?
Nej tyvärr. Lite sen update nu men har bytt elsystemet runt motorn. Den härvan som går upp till spridarna och alla givare i toppen. Har även bytt ut den andra styrboxen (eller vad de nu är) som sitter under instrumentpanelen, vid rattstången. Men ingen gnista.. Börjar bli ganska så tröstlöst detta. :(
sicnarf skrev:Herrejävlar! Du har bytt det mesta men ändå ingen gnista :evil: Ny tändbox och ny bränslebox också :twisted:
Har bytt dom två jag vet finns. Den nere vid fötterna på passagerarsidan, samt den svarta lite mindre vid rattstången. finns det fler?:)
Pass sidan =Bränslebox
Rattstångssidan=Tändbox.
Det är de 2 som finns och så finns det bränslerelä,tändmodul och radio/spridarrelä.
Men dessa har du redan bytt.
Hoppas nån här kommer med bra tips och förslag till dig.
sicnarf skrev:Pass sidan =Bränslebox
Rattstångssidan=Tändbox.
Det är de 2 som finns och så finns det bränslerelä,tändmodul och radio/spridarrelä.
Men dessa har du redan bytt.
Hoppas nån här kommer med bra tips och förslag till dig.
Tackar! Nu har jag lite bättre koll på vad det är:) Hittade förresten en silvrig box på vänstersidan uppe vid rattstången? vad är detta? Kollade på min andra 745 -90 Som är identisk bortsett från att det är en automat, och på den fanns de ingen? Hittade heller inget om detta i "Haynesboken"..
jaka skrev:Hej!
Har du kollat med annan tändspole?
Jajjamän. Har testat 2-3 stycken (vilka jag vet fungerar eftersom jag tog dessa och testade på en annan bil och den fungerade) Men tydligen inte där felet ligger. Har mätt upp tändspolen och den får, samt ger ut ström så förstår inte vart felet ligger? ??:-/
Thooom skrev:Hittade förresten en silvrig box på vänstersidan uppe vid rattstången? vad är detta
Styrboxen för ABS-en sitter där på min bil.

Mvh
Lennart
lennarte skrev:
Thooom skrev:Hittade förresten en silvrig box på vänstersidan uppe vid rattstången? vad är detta
Styrboxen för ABS-en sitter där på min bil.

Mvh
Lennart
Ja! Det är klart att det är de. Tack så mycket för svar.
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]