Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Spridarna låter normalt. Men jag hör lite ventiltick oxå,men de är ingen fara.
Tycks ha nåt minne av att det ska sitta nån typ av gummi under själva tryckaren.
Den hårdnar/tappar spänsten med åren och då kan det låta lite mer. Rätta mig om jag har fel.

Mvh.R.
roh66 skrev:Spridarna låter normalt. Men jag hör lite ventiltick oxå,men de är ingen fara.
Tycks ha nåt minne av att det ska sitta nån typ av gummi under själva tryckaren.
Den hårdnar/tappar spänsten med åren och då kan det låta lite mer. Rätta mig om jag har fel.

Mvh.R.
Men jag tycker det låter ganska normalt, det är iallafall inge ventilknack eller skrammel. Jag kör och ser vad som händer! :)
Joda,mer en kosmetisk grej. Det är på tomgång det kan höras lite mer.
För när du kör hörs ju inga oljud? Eller? :)
Rätt säker på att inget kommer å hända med ventilsystemet/kammen. :D
Se bara till att oljan är ok som "umekillen" skrev tidigare i tråden.

Mvh.R.
roh66 skrev:Joda,mer en kosmetisk grej. Det är på tomgång det kan höras lite mer.
För när du kör hörs ju inga oljud? Eller? :)
Rätt säker på att inget kommer å hända med ventilsystemet/kammen. :D
Se bara till att oljan är ok som "umekillen" skrev tidigare i tråden.

Mvh.R.
Inget skrammel alls på tomgång och hör inte ett smack när jag kör, låter som en volvo med mycket fläkt ljud då. Inge knack hör jag heller när jag kör. Oljan är nyss bytt och kommer byta när sommaren kommer :)
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]