- sön 17 nov 2013, 21:49
Denna lampa har börjat bråka ikväll.Tände sig efter en ca 10 minuters körning under färd helt plötsligt.Stängde av och startade igen.Gick bra upp till ca 75 kmh då tändes den igen.Testade att stanna och få lampan att slockna en 4 5 gånger.Samma sak.
Den senaste gången hände det i 40 50 bara.
Skall tillägga att det är helt oberoende av om jag bromsa eller inte.
Testade att köra in på en liten grusväg och ställa mig på bromsen och abs systemet arbetade som det skall.Någon kilometer senare tändes lampan.Ställde mig på pedalen och den nitar då.
Någon som har något vanligt standard fel att börja kolla?Har en biltemas gula felkodsläsare som påstås fungera på dessa bilar.Någon som vet om det stämmer?Klarar den isåfall även abs systemet?Eller finns det något annat sätt att läsa ut samt nolla felkoderna?En 945 turbo med automatlåda 98 års modell.Skall tillägga att jag körde 3 mil åt andra hållet 2 timmar tidigare utan bekymmer.Tvättade bilen emellan dock.Blåste absolut inget vatten på hjulena utan duschade bara över karossen.
Den senaste gången hände det i 40 50 bara.
Skall tillägga att det är helt oberoende av om jag bromsa eller inte.
Testade att köra in på en liten grusväg och ställa mig på bromsen och abs systemet arbetade som det skall.Någon kilometer senare tändes lampan.Ställde mig på pedalen och den nitar då.
Någon som har något vanligt standard fel att börja kolla?Har en biltemas gula felkodsläsare som påstås fungera på dessa bilar.Någon som vet om det stämmer?Klarar den isåfall även abs systemet?Eller finns det något annat sätt att läsa ut samt nolla felkoderna?En 945 turbo med automatlåda 98 års modell.Skall tillägga att jag körde 3 mil åt andra hållet 2 timmar tidigare utan bekymmer.Tvättade bilen emellan dock.Blåste absolut inget vatten på hjulena utan duschade bara över karossen.
Tidigare bilar.
VW Jetta 91 Diesel. Såld.
Skoda Felicia Diesel 97a. Såld.
Volvo 245 86. Såld.
Volvo 945 Turbo 98 aut. Såld.
Volvo 244 88. Rip
Länk till min bil.
http://pixhost.to/show/104/68118755_hpim2316.jpg
VW Jetta 91 Diesel. Såld.
Skoda Felicia Diesel 97a. Såld.
Volvo 245 86. Såld.
Volvo 945 Turbo 98 aut. Såld.