Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreasw
Tjena, tack för alla tips!

Jag tror att bakre läckaget berodde på dåliga O-ringar i fördelaren. Har bytt dem så hoppas det slutar där ;) Ventilkåpspackningen var fin, inte läckage någonstans. Men det som däremot hade läkt var just slangen du nämnde, den hade hoppat av ifrån oljefällan så den låg väl där och spottade ut olja och diverse :P Flamskyddet såg dock bra ut.

Jag hittade packningar på mekonomen, kostade typ 25kr :) Så det var ju helt klart värt det! Men det läker fortfarande lite i oljepåfyllningslocket, kan det bero på väldigt smutsig oljefälla?

Ja det känns som det är en bra bil att börja med :) Riktigt skönt att kunna skriva här på forumet för att lösa sina problem!
av Volvolotten
Det kan det göra, men det vanligaste är att packningen där i är slut. Hade du bytt den packningen? Man får köra lite uteslutningsmetoden på dessa gamla bilar ibland, särskilt med oljeläckage. Pröva o byt oljefällan om du redan bytt pacningen i locket, fällan finns att få tag på ny. :)

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]