Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 940turbo
Hej!

ABS uppenbart död,så kolla lite, och kom ihåg att sitter ju ett relä under instrument panelen (läst på andra forum), ja där satt ett relä med en 10 A säkring, denna var utlöst. Har inte bytt den.. men kan man ha sån tur den bara gått av ålder?

Ska jaga tag på en 10 A imorgon. Har mätt givarna fram för månader sen, dem ger ju utslag när däcken snurrar (bil vart avtälld sen september 2012).

Var 99 % på ABS var 'fixad' då lampan slockar direkt efter startat motorn (byglad på annan lampa antagligen, inte kollat) för inga livstecken från ABS.
Var anmärkning på förra besiktning, och en ombesiktning då var den borta.
vad tror folket?

Bilen är USA såld om det skiljer på vad som är monterat..
Användarvisningsbild
av lennarte
Bilprovningen kollar inte att ABS-en fungerar, dom kollar bara att varningslampan fungerar som den ska.
Haynes rep.handbok innehåller både elschema (även för USA modeller) och felsöknings schema för ABS-en. Försök att få lampan att fungera som den ska, så blir det lättare att felsöka. Det är ju inte vinterväglag alltid så man kan kolla funktionen. Kolla gärna "min" tråd abs problem B234F, där står en hel del att läsa. Finns även (så klart) andra trådar om detta.

Mvh
Lennart
av 940turbo
Bilprovingen ska egentligen kolla om ABS funkar, enklare kolla lampan ju :D :roll:
I med en säkring någon dag och se vad som händer.

Är där en till i motorrummet någonstans ?
Användarvisningsbild
av lennarte
Det sitter i alla fall en säkring bland dom andra säkringarna och ska även finnas en 80A säkring i motorrummet till bromskraftmodulatorn (tror jag den heter)

Mvh
Lennart

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]