Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej allihop!

Som tråden lyder har jag Vibreringar har i hela min bil under dessa hastigheter men ej över eller under denna hastighet. Bytte upphängning vid Kardanknut en igår och även hardyskivan.. Det fanns ingen Vibrering innan detta bytet utan nu efteråt!
Tacksam för hjälp och observera att Vibreringar ni uppstår under 50 km/h och ej över och under..

// tobbe
Tobbelidman skrev: Bytte upphängning vid Kardanknut en igår och även hardyskivan.. Det fanns ingen Vibrering innan detta bytet utan nu efteråt!
Det är väldigt noga att främre och bakre delen av kardanstången sätts tillbaka i rätt läge. På senare modeller passar det bara på ett sätt, men äldre modeller passar det att sätta ihop "hur som helst" men bara ett sätt är rätt. Främre och bakre "öronen" på stången måste "lina". Vänder du den ett halvt varv fel är det "nästan rätt" men ändå inte. Sätter du den "en splines fel" syns det tydligt att det är fel, medans ett halvt varv kan vara svårare att se. Även Hardyskivan kan komma fel. det är noga att den vänd åt rätt håll och att den centrerar rätt.

Mvh
Lennart

Nedan en bild på tändningslåset o[…]

Piggare vid låga varv, där kompressorn […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??