- lör 06 apr 2013, 11:21
Hej jag har funktionsproblem med den elektriska kylfläkten som sitter framför kylaren.
Reläet slår när jag byglar anslutningen till kylarens temperatursensor, men fläkten snurrar ej. Reläet är helt (jag har öppnat det).
Fläkten snurrar vid direkt spänningssättning.
Reparationshandboken 1991-1994 tex. sid 64 visar i schemat lägst ned på sidan, reläets kopplingspunkter 7/38:1, 2/11:1B, 2/11:2B ,samt 7/40:1.
I texten under Bild 3.40g visas:
2/11 relä kylfläkt (jag kan dock ej finna reläet eller dess kablagekontakt i schemat)
7/38 lågfartstryckvakt (kan dock ej finna den i schemat)
7/40 högfartstryckvakt (kan dock ej finna den i schemat)
Jag besökte i går Bilia i Täby och frågade reservdelsdisken var dessa tryckvakter sitter men fick ingen hjälp.
Ej heller vagnmottagaren visste det och den kunnige i frågan på verkstaden hade gått för dagen (kl. 15.00)
Finns det någon som kan ge mig tips.
Ingemar
Reläet slår när jag byglar anslutningen till kylarens temperatursensor, men fläkten snurrar ej. Reläet är helt (jag har öppnat det).
Fläkten snurrar vid direkt spänningssättning.
Reparationshandboken 1991-1994 tex. sid 64 visar i schemat lägst ned på sidan, reläets kopplingspunkter 7/38:1, 2/11:1B, 2/11:2B ,samt 7/40:1.
I texten under Bild 3.40g visas:
2/11 relä kylfläkt (jag kan dock ej finna reläet eller dess kablagekontakt i schemat)
7/38 lågfartstryckvakt (kan dock ej finna den i schemat)
7/40 högfartstryckvakt (kan dock ej finna den i schemat)
Jag besökte i går Bilia i Täby och frågade reservdelsdisken var dessa tryckvakter sitter men fick ingen hjälp.
Ej heller vagnmottagaren visste det och den kunnige i frågan på verkstaden hade gått för dagen (kl. 15.00)
Finns det någon som kan ge mig tips.
Ingemar
- By Lelleprinter