Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hej
jag har en volvo 940-94 tyskimporterad som är utrustad med ett volvo guard alarm 1, när jag köpte bilen fick jag inga larmdosor med. Men jag köpte en larmdosa som skulle vara rätt, den är grå, har en knapp och en röd rand runt. Jag försökte att programmera dosan till min bil, men lyckades inte. Någon som vet vad jag gör för fel? Såhär gjorde jag:
Jag började med att slå på tändningen, efter det höll jag in knappen på sändaren på A-stolpen tills en röd LED lampa började blinka. Efter det valde jag vilken av dem tre lediga platserna jag ville programmera min larmdosa till. Efter det tryckte jag på knappen på dosan. Och sedan provade jag, men ingeting händer. Någon som har någon anning om vad felet kan vara?
Tacksam för svar
Carl
Tjo!

Har laddat ner manualen till VGA1 nån gång men har bytt telefon. Borde dock gå att hitta. Från minnet tycker jag det låter som du gjort rätt. Har det på att man får en bekräftelse på att larmet registrerat dosan, säker på att den funkar/att det inte är originalbatterierna som sitter i ;) ? Sen finns det som du säger olika frekvenser, finns dosor med blå rand också.

Mvh Fredrik
Tja har satt helt nya batterier i så det är inte det som är problemet, men jag är inte säker på att dosan fungerar som den ska. Så det finns alltså en dosa med röd rand och en med blå? Den röda sänder på radiofrekvenser och den blåa på IR. Kan jag på något sett ta reda på vilken jag ska ha till just mitt larm?;)
Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]

Lossade på ett överfall i taget,blev ma[…]

Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju in[…]

Volvo car UX

Någon som fått uppdateringen till sin[…]