Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jernet
Jag har 745 från 92 med en B230f, reginasystem.
Körde soppatorsk för ett tag sedan och fick då hjälp av en verkstad med att byta bränslepump och filter. Bilen har direkt efter detta börjat tjuvstanna vid inbromsning. Jag har provat de tips som jag hittat i detta forum såsom att spraya med startgas och rycka i slangar för att hitta vacuumläckor. Jag har även bytt bränslepumpsrelät. Bränslemätaren står dessutom på fullt hela tiden.. Har ni några tips?
av rd350
Gör rent ditt gasspjäll (noga) och justera. Sök på justering gasspjäll så hittar du min instruktion. Mycket vanligt fel, händer även att tomgångsventilen (tomgångsmotor) behöver rengöras och "smörjas"
av Jernet
Då har den även varit inne på bilverkstad nummer 2 som ordnade med vevaxelvinkelgivare. Bilen funkar nu så länge jag inte gör av med mer än 20 liter soppa för då börjar den tjuvstanna igen vid inbromsning. Vad tror ni är det dax att kolla bränslepumpen igen? Kan den ha blivit felmonterad av verkstad nummer1? Tankmätaren funkade innan besöket hos verkstad1 men nu står den hela tiden på fullt... :???:
Elpriset

900 kWh landade på 2800 kr inkl fasta avgif[…]

Ladd problem Volvo 760

Vad får du för spänning om du m&au[…]

Alla pratar om el, diesel och bensin bilar. Vad h&[…]

Hur håller ni era skivor rena på laddh[…]