Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av umekille
måste vara den mest urbota dumma placering av alla.
Fick en onödig 1-a på besiktningen då det var snö o saltslask
på vägen in och den hade tystnat(den tutade hemma på parkeringen)
Har någon tips på var man kan sätta en utbytes så den klarar sig?
Var går kablaget från om man skulle byta ut det?
Tutan i sig skall vara ojordad i sitt chassie.
tips på lämplig tuta?
Övrigt så fick den bara en bra veta då ett gummi på bakte ljuddämparen
spruckit av.(synd så nära blankt på en 22år gammal bil)
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Jag antar att den sitter undertill vid vänster framhjul, som på 940 alltså?
Jag håller helt med dig om att det är en extremt dum placering - och jag har åkt på samma nit på besiktningen.
Jag löste det genom att klippa kablarna från den gamla tutan och skarva på nya fräsha kablar. Drog dessa fram till två nya signalhorn som jag satte nedanför kylaren, framtill. Låter hur bra som helst. Dessutom riktade jag dom en aning neråt så att vatten som tar sig in också kan rinna ut igen.
av Rådlös
I 240 sitter signalhornet innanför grillen. Nu vet jag inte exakt hur en 740 ser ut på samma område, men det borde ju vara fullt möjligt att ha ett signalhorn där. För att det inte skall sitta rakt i snö, vatten och grussprutet kan du ju sätta en plåt som du böjer över och neråt en bit framför. Alltid skyddar det något.
av volvodala
jag märkte att min tuta inte fungerade 3 timmar innan besiktningen, in på biltema köpa en urniversial tuta drog kablar från orginal tutan ( den underfronten) till den ny som jag placerad på ett lämpligt ställe vid styrservo behållaren. gick igen bes utan problem :)
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]