Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Mille740
tja har funderat lite på att det finns olika typer av värme reglage. finns 4 olika vad jag vet men det är 1 jag undrar vad som är så speciellt med?.

den jag inte har på bild är den det står typ automatic climate control och så är det ett vred under.

det är denna jag undrar över, är det ac på denna eller varför ser den annolunda ut?
Bild

detta är nog den vanligaste 84-90 eller 91: utan ac
Bild

Sen kom denna 91-92

Bild
Användarvisningsbild
av lennarte
Den översta bilden har jag på min (745 GLT 16V -88B) med AC. Den nedersta ser ut som en jobbarkompis 945-a (-94) utan AC. Den mittersta känner jag inte igen, men den är (förmodligen) utan AC (äldre modell?). Den du inte har bild på (ACC) är med AC, fast då med automatik. Du ställer in den temp. du vill ha så sköter den allt själv. Den som jag har (översta bilden) får du sätta på och av värmen (efter behag), men du kan ju kyla på sommaren. Dock får man ju dra "värmespaken" fram och tillbaka själv tills man är nöjd

Mvh
Lennart
Nya skärmarna

Stänkskärmar?

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]