Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
Hände en konstig grej med bilen.
Den startar alltid utan problem inom en till tre sekunder. Jag råkade släppa nyckeln innan den brummat igång. Då surade den och man fick dra på starten i säkert 5 minuter innan den hoppade igång på först 2, sen 3 och till sist efter lite gas på 4 för att sen gå som vanligt, jämt och fint.
Är det troligt att det är luft i soppan eller liknande eller att det kommer för mycket soppa i själva startförsöket?

Det har iofs bara hänt en gång. Slant av nyckeln.

Detta är inget jag stör mig på, är mest nyfiken på vad som kan varit fel. Kan ju bara vara så att en service skulle vara på sin plats :lol:.

MVh
av rid54
Låter mest som att den får för mycket soppa, på något sätt. Brukar gå att se på avgaserna (svarta) när den väl går igång efter en sådan episod.
Mvh
/RID
Användarvisningsbild
av Vix
rid54 skrev:Låter mest som att den får för mycket soppa, på något sätt. Brukar gå att se på avgaserna (svarta) när den väl går igång efter en sådan episod.
Mvh
/RID
Ok, tack. Misstänkte också det. Får se om jag kan framkalla det igen och kolla på avgaserna.
Mvh
Nya skärmarna

Stänkskärmar?

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]