Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Djungelman
Jag skulle hjälpa min son byta automatlåda på sin 740 GLE -88. Men det visade sig att han hade en ZF låda och lådan han hade köpt var en "Aisin". Jag kan se skillnaden består i Oljekylarrör, kardan, och spaken. Eller är det mer som skiljer? Någon som vet? Är det värt att skruva dit Aisin lådan, byta kardan, rör och spak? Eller är det mer som skiljer? Hur är det med elen för överväxeln? Finns det draget redan i bilen eller måste jag koppla om något?

Hoppas på ett snabbt svar.
Användarvisningsbild
av Tobbeskog
elen till overdriven ska väll va samma om de fanns overdrive innan !
men de andra vet ja inte är inte så insatt på aut lådorna..
av Djungelman
Den lådan som satt i bilen har ingen el alls. Den verkar ha haft 5 steg. Aisin lådan har 3 vxl och overdrive? Då borde växelspaken och länkaget skilja.
av Djungelman
Ingen som vet vad som skiljer? Hur fungerar överväxeln eller lockupen på Aisin. Vad styrs den av? Bara knappen, ska den ha konstant spänning när den är ilagd eller styrs den från något mer? Elschema? Nån som har?

//Djungelman
av Djungelman
Ok, ingen som vet? Finns det någon som kan ha alla delarna för att konvertera till manuell? Låda, koppling, pedalställ, kardan? Hör av er snarast. :D
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&a[…]