Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bjornn
JE Jr skrev:Nej, Per har samma plåtbakaxel som du har i din 760. Multilink MKII kom till årsmodell 1995 och var i delvis i alu, och med tvärställd bladfjäder i komposit.
Aha tack för info.
av Bjornn
PerSilja204 skrev:Va, tre bussningar för 3 000 kr?
Dyrare än knark ju!!!

Vilka va det sa du?

/Per Silja
Hehe ja, verkligen tråkigt att de ska va så dyra, annars hade jag gärna bytt ut alla så man får bättre komfort och mindre missljud.
Hittade en komplett multilinkbakaxel som stått på en fordonsskola i nyskick på tradera för 4000kr, la bud, men vann inte då nån han lägga över mig innan aktionens slut.
De va verkligen deprimerande.
De jag köpte var till den högra övre länkarmen. 1 sitter pressad i hjulspindlen, och de andra två sitter i ramen om jag inte minns fel.

Om man kör hårt, då går gärna den bakre innersta bussningen sönder i dom övre länkarmarna.
av B18
Hej på er !

Okey, noterar att det är ett tag sedan ni hade denna diskussion, men ivf - Jag har, efter febrilt letande nu funnit en Firma som, de själva säger : Kommer att kunna leverera Justerbara Gas dämpare till bla Volvo 760 med Multilink, det är naturligtvis fortfarande en obesvarad fråga hur pass mkt Volvo`n kommer att höjas bak med dessa, men nog torde man nyktert kunna hava sin förhoppning att "hänget" upphör,,,

http://www.blocket.se/myranes-bil--olja Av någon anl kom jag ej in direkt på deras sida, men här har ni dem iaf .

Passar på att själv slänga ut en fråga, det var någon som gav tips att man kunde kapa förstärkta fjädrar till Volvo 240, för att anpassa dessa till Multlink, men nu säljer Skruvat förstärkta bakfjädrar till Volvo 760 med stel axel för bra peng, kan man inte använda dessa då ?

Volvo & Chevy, the only way to drive.... B18 .

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&a[…]

Elpriset

Artikeln i länken säger inget om hur h[…]