Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av obstetrix55
Har haft min 740 avställd ca 3 mån planerar att ställa på den nu. Bilen startade på en gång idag och jag körde en liten bit men det stank avgaser i kupen främst då jag satte på fläkten men innan också. Nu är min fråga VAD kan detta bero på?
Den har dragit ca 0.6 /mil blandad körning och aldrig stunkit avgaser tidigare, kan detta ha med avställningen att göra?
Har startat den ett par tre ggr i vinter, aldrig krånglat.
Tacksam för svar.
av NilsO
Hej,

eftersom det märks när du slår på fläkten kommer det antagligen från motorrummet eller däromkring. Man får kolla avgassystem och vevhusventilation (slangarna till den senare brukar vara torra och spröda och gärna hoppa av lite av sig själva). Och slangar och rör till Pulsair och EGR om det finns på motorn.

Mvh
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
sicnarf skrev:0.6 l/milen med blandad körning? Wow! En sådan 740 vill jag också äga.
Han menar nog med övervägande stadskörning, 0,6 l/mil är annars högt på desse bilar som vanligtvis håller sig under halvlitern;)

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]

Startproblem V70

Skulle kunna vara att ECU:n inte känner av r&[…]

.. kan man laga dessa kablar med vanliga skarvhy[…]