Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SMEN
Nu har jag nollställt felkoderna och dom är borta (vad envis man kan va) men felet är kvar den är lika trög i starten.
Testade att vrida starten jätte kort så pumpen gick 3 ggr och försökte sedan wow direkt precis som den skall starta, är det pumpen i tanken som är kass men brukar den inte gå jätte dåligt eller inte alls då min bil är en 745 GL -89 B230F vet ni nägon länk gärna med bilder som jag kan ta hjälp av om jag behöver byta eller vad tror ni är felet. SNÄLLA HJJJJJÄÄÄÄÄÄLLLP.
Micke
Användarvisningsbild
av lilleman
hej förpumpen var kass på min 740 bilen gick hyffsat bra tillsman kört under halv tank så blev den knäpp.betedde sig som om man höll på att få bensinstopp och var trög att få igång så det fick bli till att stoppa i en ny pump mvh/roger :) :)
av SMEN
Hej roger! men min bil går bra även om jag börjar närma mig tom tank tror du det kan vara den ändå och var det jobbigt att byta , hur kom du åt den?
Användarvisningsbild
av lilleman
hej svårt och säga men prova med och ta bort säkringen till förpumpen när motorn går och hör om där blir någon skillnad på motorgången du ka också kolla hur det står till med kablarna som sitter på tankarmaturen.det sitter en liten lucka i bagagen som du skruvar bort dra bort mattan längst in i bagaget så ser du luckan när luckan är borta så har du tankarmaturen där är kablar som går in i tanken till förpumpen och tankmätaren kolla dessa kablar dem brukar ärga av skall du byta förpumpen måste du plocka ut tankarmaturen starta motorn när du har skruvat av luckan i skuffen och lyssna om du kan höra förpumpen skall visst gå och höra om man tar av tanklocket och lyssnar i hålet,mvh/roger :) om tankarmaturen aldrig är bytt så är den av plåt dem nya är av plast :) det tog ungefär en timme att byta
av SMEN
Jag tackar skall kolla på tisdag. Ni är änglar med vita fina vingar det är nog jag som bara har svarta Tack för hjälpen jag återkommer här om hur det går
av SMEN
Det var kablarna in till pumpen i tanken det så att dom gått av intill kanten vid locket det sitter en stor klump på stammen måste den sitta där, kan man skarva dom på insidan eller måste man köpa en ny stam med denna klumpen på och är det kablarna till tank amaturen i denna stammen med.// Micke
Användarvisningsbild
av Jocke S.
SMEN skrev:Det var kablarna in till pumpen i tanken det så att dom gått av intill kanten vid locket det sitter en stor klump på stammen måste den sitta där, kan man skarva dom på insidan eller måste man köpa en ny stam med denna klumpen på och är det kablarna till tank amaturen i denna stammen med.// Micke
Då var det problemet löst! Vi får hoppas på att 3-1-2 koden inte kommer tillbaka...
av SMEN
Nä men det var ju tack var dig om att nollställa så jag tackar för hjälpen

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]