Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Nej, någon mekanisk bearbetning skall du inte behöva göra. Då kanske risken uppstår att man försvagar balken. Som jag ser det har du bara monteringen kvar. Sedan kan du beställa tid på Bilprovningen. :)
av Notuned
Rådlös skrev:Nej, någon mekanisk bearbetning skall du inte behöva göra. Då kanske risken uppstår att man försvagar balken. Som jag ser det har du bara monteringen kvar. Sedan kan du beställa tid på Bilprovningen. :)

Tack för hjälpen.
Ska jag slänga upp dragkroken;) Elen har jag kvar.
Där skickade Biltema med sk. strömtjuvar som jag inte bör använda.
Och har rivit runt i bagagen men hittar ingen kontaktstycke som skulle funnits från fabrik för ändamålet.
Så får klia mig lite i huvudet där med elen.
Användarvisningsbild
av päpplet
Nej ingen plåt behöver slipas ner, tvätta bara rent med ex bensin så du får bort all underredsmassa annars klagar dom på besiktningen om den ska reggas med drag. Underredsbehandla ska du göra efter besiktningen.

Ja bogseröglan kan du kasta. Behöver du nån gång bogsera någon så har du ju en dragkrok att sätta linan i :wink:
av Notuned
Tack!

Bara elen kvar nu.
Bör jag borra hål i insynsskyddet och dra igång kabeln, eller gå med kabeln under insynsskyddet?
av Rådlös
Har du någon verkstadshandbok? På alla Volvoschema jag har sett, så ritas skarvplintar så här:
Bild
Nu är det ju inte säkert att dom sitter nära bakljusen. Dom kan förmodligen gömmas under baksäten och mattor och andra ställen. Men om dom finns på kopplingsschemat, så finns dom i bilen också.
Köpa en tidig XC90?

Jag har en tidig XC90 D5 2016 köpt ny som har[…]

Volvo car UX

Jag vill verkligen uppmana alla som inte är n[…]

Har du ett faktiskt problem eller bara tänker[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]