Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Axeln brukar rosta fast i bakrutetorkaren, och det kan göra att motorn bränner. En ny kostade 1400:- sist jag kollade och det är svårt att hitta begagnad :cry:
Ta loss torkararmen, plastkåpan och låsringen. Lossa armen från motorn och dra ur axeln.

Tips när man vill rensa ett hål: Ta en bit rundjärn/kapa skallen av en skruv eller nåt, klyv den en bit med bågfil i ena änden. Sätt den i borrmaskinen och trä i en bit smärgelduk i spåret. Linda på så att det passar lagom i hålet du ska putsa ur.

Fetta in axeln och sätt ihop. Se till att motorn är parkerad innan du sätter på armen.
Användarvisningsbild
av mojang
Jag har fixat det nu. Skönt!!!!
Användarvisningsbild
av mugge
Roade mej med motsvarande ingrepp i helgen (visserligen en 945 -96). Dvs tog isär systemet så att jag kunde knacka ut axeln som kärvade. Rensade ur, fettade in och satte ihop så nu funkar det fint. TIll min fråga då:

Axeln såg hyfsad ut, men i hålet fanns ganska mycket skit som jag rensade ut med hjälp av en borr. Såpass mycket att jag undrar om det ska sitta med någon bussning eller likande. Finns det någon som kan tipsa om en sprängskiss på denna torkarmotor eller ska jag nöja mej med att det funkar?

/Mugge

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]