Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoTony
Hej

Ber om ursäkt om jag kanske tar upp en gammal tråd...

Har en volvo 940 kombi, 1991.
Idag så började mina torkare i fram strula eller ja,... bete sig mystiskt.
I intervall läge (spaken uppåt) så var det inte ca 6 sek intervall, snarare vanlig hastighet...
på steg ett nedåt, så gick de som de skulle, tills dess att jag drog upp spaken till noll läge.. i vanliga fall brukar då torkarbladen gå ned automatiskt till nederkanten på vindrutan, men nu stannar de direkt....

Har aldrig vart med om detta förr, men det är säkert en vanlig åkomma.
Sedan verkar inte den i bakrutan fungera alls, men den ska jag mäta ström på för att se, men det verkar inte som att den går alls, då jag inte hör den jobba. Finns ingen torkararm i bak just nu.

Mvh
VolvoTony
Användarvisningsbild
av lennarte
Kolla säkringarna. Torkarmotorn får ström från flera håll. Vad det gäller motorn bak är det samma sak, men det vanligaste felet bak är nog att axeln som går "inifrån och ut" har ärgat fast.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av emwtur
Börja med att se till att torkarmotorn är jordad ordentligt.
sätt en startkabel mellan torkararmen och chassit och se om den beter sig normalt.
av VolvoTony
Hej.
har nu fått ordning på vindrutetorkarna. en kompis hade en torkarmotor o mekanism... men hans motor gick inte. provade med min motor i mekanskmen från honom o fungerade klockrent...

nu ska jag ge mig på den bakre... motoen går men driver inte armen... ska skruva bort det och lägga det i diselbad några dagar för att kolls om den vill samarbeta med mig...

något jag bör ha i åtanke?

//volvotony
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]