Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bor i Danmark, sär 760 är sällsynt pga det höga priset på den tiden (även nu...)
Problem:
När bilen stått en dag eller kanske mindre, går det fint att starta, men efter ca 3-4 minuters körning, stannar motorn av sig själv och går inte starta. Väntar man då i ca 15 - 20 min, går det bra igen, och sdean inga problem med motorn.
Verkar som om bensintillförseln stängs av - någon ventil hänger, elektroniken ger fel besked till bränslepumpen? mycket jobbigt, när man ska skynda sig iväg på jobbet och bilm stannar i mittfilen ( eller vänstersväng) Kan då endast rulla till vagkanten och vänta 20 min...
Har någon upplevt detta, och vad kan vara felet?
P.Å. Danmark
Börja med att ta ut eventuella felkoder. Kan finnas många orsaker så det vore bra med lite fingervisningar, även frånvaro av felkoder kan vara en ledtråd.

Mvh GK
Nu är jag inte helt hemma på 760 med 280F och hur systemet är bestyckat men om du har tankpump samt tryckpump under bilen och att dina problem uppstår när du har runt kvarts tank eller mindre kan det vara tankpumpen som gett upp.

Mvh GK

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]