Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kantar
hej där. har en dålig soppamätare och jag är inte särskilt kunnig och skulle behöva hjälp.
Förut gick bränslemätaren upp till 100 % och dök sen rakt ner till 0 % när man slog på tändningen. efter jag hade fixat om jord rörde sig bränslemätaren igen, jag tror den visade rätt . detta underbara läge stannade bara i någon dag dock, och nu rör sig bränslemätaren bara någon mm när jag sätter på tändningen.
jag har provat med en annan bränslemätare och en annan instrumentbräda.
jag antar att det bara är att gräva ur bagageluckan igen, men vad ska man kolla på tankarmaturen? jag är vilse på det här.
hjälp uppskattas !
av kantar
i morse var jag upp och pillade lite, nu visar en instrumentbräda full tank när tändningen är på, den andra brädan åker upp till full och sen ner igen precis som förut.
det är inte full tank
av rd350
Inget ovanligt att både armatur och instrument är kass... Har man en lös armatur är det lätt att koppla in den "löst" i kofferten innan man river ur den som sitter på bilen.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Dessvärre är ju detta ett klassiskt fel på 740 att bränslemätaren inte funkar som den skall, många 740-ägare kör på trippen istället för att kunna avgöra när det behöver tankas. Men det skadar aldrig att felsöka och försöka laga det. Börja med tankarmaturen och kolla om givaren är OK.

Mvh GK

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]