Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
Talle skrev:Det sjuka med de hela är att jag lämnade in bilen till Volvo för en felsökning..
Katt och lmm kanske berodde på det ursprungsfel som du fortfarande har kvar. Kolla bränsle reläer som Jocke sa i ett tidigare inlägg ( i första hand spridar reläet). Om det är glapp i dom, vilket inte alls är ovanligt, så stämmer det på ditt felsymtom nu. Dessutom är det liten chans att de såg detta på verkstan ifall de bara mekade med den i hallen .... + var nöjda med lmm och katt felet de hittade. Bakre avgas kan du glömma för tillfället.
av Talle
sidhabo skrev:
Talle skrev:Det sjuka med de hela är att jag lämnade in bilen till Volvo för en felsökning..
Katt och lmm kanske berodde på det ursprungsfel som du fortfarande har kvar. Kolla bränsle reläer som Jocke sa i ett tidigare inlägg ( i första hand spridar reläet). Om det är glapp i dom, vilket inte alls är ovanligt, så stämmer det på ditt felsymtom nu. Dessutom är det liten chans att de såg detta på verkstan ifall de bara mekade med den i hallen .... + var nöjda med lmm och katt felet de hittade. Bakre avgas kan du glömma för tillfället.
Ok, men hur ser/kollar jag att det är glapp i relä? glapp i kontakteringen? Jocke pratar om omlödning, menar han då att glappet är insidan av relät? förklara gärna detta för mig, tack.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Talle skrev: Ok, men hur ser/kollar jag att det är glapp i relä? glapp i kontakteringen? Jocke pratar om omlödning, menar han då att glappet är insidan av relät? förklara gärna detta för mig, tack.
Yep, ta av kåpan och löd om. Du har väl inte slarvat bort din lödkolv :D I så fall kan du ju hämta ett annat relä på skroten.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Prova att dra en bra jordkabel mellan motor och chassi och/eller batteri. Om det gör nån skillnad.
av Uthil
Tja!

Har samma problem fast med mitt rallyprojekt, Dock ej Volvo men samma problem. Ska kolla vidare, bränslerelät och allt de ni har skrivit..
Användarvisningsbild
av emwtur
kolla även slangen till spjället - den där veckade saken !
hade skumma problem med en gammal 745:a - där hade slangen skavt hål i vecken, syntes inte om man inte drog lite i slangen.
löstes med lite isoleringsband runt slangen :)
/emwtur
Användarvisningsbild
av emwtur
Uthil skrev:Slangen, vid gasspället? då måste det vara frågan om någon vakumslang eller liknande.
nej - jag menar slangen från LMM till spjället - läcker den ( som den gjorde på min gamla herk ) så kommer luft in i motorn som INTE passerat LMM:en
dessutom berodde läckaget väldigt mycket på hur motorn rörde sig - vecken slöts om motorn man gasade (tror jag )
/emwtur

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]