Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

När jag söker på "+felkod +ecc" får jag bl.a fram den här ang. utläsning av felkod: http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... cc#p441757
Felkoderna har jag på papper så hör av dig igen när du läst ut dem.
//Björn
dom "dyra" problemen ser man tyvärr inte som felkoder !
felkoderna visar bara problem med sensorer och elektronik,
- kompressorn, kondensorn och alla andra kylgrejor kan vara helfel utan att man ser en enda felkod - jag vet :-) - kolla att du får ut kyla från den - det är kontroll nummer ett, sen kommer ägaren säkert att säga att "det räcker nog med att fylla på kylmedium" men räkna inte med det
- ett trycktest för några hundringar säger om systemet är helt och om kompressorn fungerar
det kan vara värt det om man verkligen vill ha igång ECC'n
- själv konstaterade jag - efter att ha köpt bilen - att systemet var tätt men kompressorn hade gått. 2500 kr senare hade jag fungerande ecc - i två år , sedan gick rören till kondensorn - då bytte jag båda rören till kondensorn, kondensorn och torkfiltret.
5000 kr senare fungerade min ecc igen !
- men då gjorde jag allt jobb själv och hade en kompis som kunde trycktesta/fylla systemet lite billigare - enda misstaget jag gjorde var att be Sörmans bil trycktesta systemet först, dom sa att ett rör var trasigt när det var ett annat som var kass :-)
efter det så låter jag ingen pilla på min ecc - utan att jag själv är med !
/emwtur

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]