Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SHO
Hallå gott folk....jag har ett akut o bökigt problem!

Åkte igår från Ö-vik till Sthlm för att köpa en Volvo 945 Fulltrycksturbo av 1995 års modell....
Mkt bytt o fixat o endast 20 800 mil på mätaren, men strax innan jag skulle träffa säljaren ringde han och sa att kopplingspedalen fastnat i bottenläget men gick att lyfta upp för hand. För att åtgärda detta bytte han då (ganska snabbt) slavcylindern till en helt ny.

Frid o fröjd o bilen funkade klockrent i ca 2 timmar (7-8 mil) men sen fastnade kopplingspedalen i bottenläget vid ett rödljus och när man drog tillbaka den försvann allt motstånd i pedalen. Den går att trycka upp o ner som vanligt men utan något som helst motstånd, det går m.a.o jättelätt och den har ingen verkan s.a.s. Man kan inte få i ngn växel....

Vad kan detta vara? Det skumma är ju att den funkade perfekt efter slavcylinderbytet men nu är det som att "trampa luft" när man anväder kopplingen...den går som sagt upp o ner som vanligt men med noll motstånd. Vill ju helst ha denna bilen (dvs inte häva köpet) o säljaren skall titta på vad det kan vara (reko snubbe)...men tiden är knapp.

Tips på vad det kan vara mottages mkt tacksamt....även tips på ngn verkstad som ev. kan fixa detta innan lördag då jag måste tillbaka till Ö-vik.....lite stressad nu faktiskt :cry: :( :( :( :x

/S
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]