Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag har en 745 gl 90:a och när jag bromsar så lyser knappen till bakrutevärmare men inte bromsljuset på bagageluckan vad kan det vara för problem tro.Tacksam för alla tips
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tror att det är problem med kabelhärvan som går mellan kaross och baklucka, kontrollera så att där inte finns skadade kablar.

Mvh GK
av Cicaro
Skulle gissa på antingen skadade kablar eller glapp i någon jordpunkt. Jordfel brukar kunna visa sig på såna saker. Ser du inga skadade kablar testa att göra rent jordpunkterna med smärgelduk(och sätt en klick batteripolfett innan du skruvar tillbaka så minskar risken för att det blir problem i framtiden).

Bromsljuset bak är jordat i respektive stolpe(på insidan där lyktorna sitter) och eluppvärmningen tror jag är jordad på passagerarsidan där bak. Osäker vart den är jordad i 745 i 744 är den jordad i stolpen längst bak på passagerarsidan..
Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Volvo car UX

Har fått notis både via appen och i bi[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Tack för svar! man blir ju tokig i däck […]