Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av vikingen
Har läst igenom på forumet och hittar ingen tråd som passar.
Problemet jag har är att när jag kör så slutar bilen reagera på gasen och tillslut så måste man stanna och starta om bilen och då går den igen. Detta går att rädda genom att när det händer så växlar jag ner en växel och gasar till rejält och då reagerar den och fungerar igen. Jag kan köra problem fritt i flera veckor sen kan det hända 3-4 ggr på en dag. Trodde först att den fick dåligt med bensin eftersom det inte har varit så mycket soppa i tanken vid de flesta tillfällena ( kanske 20l) Vad kan mitt problem vara?
av Lobikz
Hej! Jag hade ett liknande fel på min 945 ltt för ett år sen, bilen stannade ett par gånger och fick startas om vid vägkanten.
Efter ett tag blev stoppen tätare och tätare då fick jag tips om att byta en platta som sitter bakom tändningslåset, dom kan bli glapp och då kan bilen stanna.
efter bytet stannade bilen en gång men sen har den gått felfritt i ett år nu....
Kan tillägga att efter sista stoppet så gjorde jag en motortvätt med högtryckstvätten, kan hända att jag spolade bort nåt skit som jäklades.... :roll:
av Jonasolof
Kollat bränslepump, dess relä och dettas lödningar och bränsletrycksregulatorn?
Lämnar generatorn den spänning den ska? Uppträder felet om batteriet laddas fullt med batterladdare? Vore intressant att mäta bränsletryck och laddspänning under gång.
Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]