Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har fiskat lite i forumet kommit fram till att det låter rimligt att "bromsoket har kärvat" och bör smörjas upp.
Är det då "...glidbulten för oket..." som 'Tuxedo' föreslår och räcker det för att få upp Vä broms(2.0) till samma nivå som Hö(3.0)?
Bromsskivan på VäFr är dessutom ganska rejält repad och tillsammans med den slitna skivan på VäBa så är det kanske inte så konstigt att den drar kraftigt åt höger?
Väldigt tacksam för någon form av svar då det blir körförbud på måndag! :(

Vänligen KG!
Har nu med kroppens alla krafter lyckats vrida upp oket. Bromsklossarna följde med upp... Att klossarna fastnat lite i oket borde väl inte vara några problem? De är dock blanka till ungefär halva ytan..?
Glidpinnarna ska man väl kunna rucka på? Sitter som berget. Det guiden som 'volvo944gl' länkade till inte visar är hur man får av dem? de sitter ju inte med någon mutter?

Om detta nu betyder att det är totalt knas, kan man på någotsånär enkelt vis sänka bromskraften på högra bromsen?

Sitter med en sleten laptop i bilen så tacksam för snabbt och bra svar! :wink:
Vänligen, KG!
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]