Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av skruvo
Rycker den och hostar om du drar ut lmm kontakten när bilen står på tomgång? I så fall är din lmm hel. Det är om du inte märker någon skillnad alls som lmm är trasig.

Vad har du för felkoder på bilen nu? Har du kollat med startgas om du har någon tjuvluft från insugspackingen? Vad jag förstått så är det vanligast att den läcker i underkant vid 3an och 4ans cylinder, alltså närmast fördelaren.

Du kan även prova mäta din lambdasond (sök på forumet så hittar du hur man gör). Jag hade problem med ojämn tomgång på min förra 740 och efter byte av lambda gick den bra sen. Men mät först så du inte byter i onödan!
Användarvisningsbild
av Isac
skruvo skrev:Rycker den och hostar om du drar ut lmm kontakten när bilen står på tomgång? I så fall är din lmm hel. Det är om du inte märker någon skillnad alls som lmm är trasig.

Vad har du för felkoder på bilen nu? Har du kollat med startgas om du har någon tjuvluft från insugspackingen? Vad jag förstått så är det vanligast att den läcker i underkant vid 3an och 4ans cylinder, alltså närmast fördelaren.

Du kan även prova mäta din lambdasond (sök på forumet så hittar du hur man gör). Jag hade problem med ojämn tomgång på min förra 740 och efter byte av lambda gick den bra sen. Men mät först så du inte byter i onödan!
tack ska pröva spreja som du sa sen blir det att kolla lambdan när vädret tillåter :)
Re: 740 lambda

Mager blandning är ofta luftläck på[…]

Volvo car UX

Ser att du har temperatur uppe till vänst[…]

Hastihetsmätare.

Jag använder en äldre mobiltelefon med e[…]

När är däcken tillverkade?